qdela

Alla inlägg under april 2010

Av Cicci Andersson - 8 april 2010 21:04

Att saker ska gå så långt. Att det ska behöva kännas som det gör. Att man ska se det man ser hos andra människor. Man mister den ene efter den andra i livet, vissa mer betydande o andra inte men nu orkar jag inte lägga mer värde med andra hos mig längre. E bara så trött på det.....

Jag skiter i er alla o låt mig va för helvete, ensam e starkast o fan e det bäst.

 

Av Cicci Andersson - 8 april 2010 19:58

Såååå trött på vissa saker... Att folk inte ens kan erkänna att de gjort fel, inte be om ursäkt för att satt andra i klister. Ett litet jävla FÖRLÅT borde va på sin plats när andra får sälja sina saker o betala i andras räkning.

En liten ursäkt e allt vi vill höra, som vi sagt att vi skiter ju i resten!!!!!

 

Skiiiiiiiiiiiiiiiiter i andras helveten nu med!!!!

FÅTT NOG.

Av Cicci Andersson - 8 april 2010 13:35

 

Prova skadar ju inte!

Av Cicci Andersson - 8 april 2010 13:11

Ja då så... nu va man hemma då efter de tredje besöket på öppen psyk o en jävla massa frågor, Va det sista Besöket för det. Nu ska de sammanfatta allt , hon o hela teamet, sen får man se vad de kommer fram till. Vad får man för diagnos tro??? Att jag lider av svår panikångest e ingen nyhet men har det inte på (som man så fint säger) på papper. Va kan man få för behandling o ... RÄTT mediciner!!!! Man e ju sjukskriven som djupt depprimerad o med svår ångest. Hmmm sen blir det sjukbidrag o snart ett bättre mående (hoppas jag).   Kan man inte fungera så kan man inte. Önskade man kunde jobba som vanligt folk men för mig e det helt uteslutet för ett tag. Måste bara få utttrycka min känsla av äckel o irritation med över alla de döda djur som ligger över hela vägarna. Har inte folk vett o kliva ur sin bil efter att ha kört på ett o lägga de till kanten? Va fan gör vägverket som bara låter det ligga då? Det e ju fan ÄCKLIGT!!!

Av Cicci Andersson - 7 april 2010 23:16

Vad är depression?

40 procent av kvinnorna i västvärlden och 25 procent av männen riskerar att någon gång under sitt liv drabbas av en så svår depression att de behöver professionell hjälp. Därmed räknas depression till en av de stora folksjukdomarna.

Det är naturligt att reagera med sorg och nedstämdhet i olika skeden av livet. Det kan vara en reaktion på en förlust som en separation eller ett dödsfall eller på en livssituation man inte klarar av. Sådana naturliga reaktioner är viktiga för att man ska kunna finna nya vägar i livet. När man talar om sjukdomen depression menar man något som inte är en naturlig reaktion på livets skeenden utan att stämningsläget är sänkt på ett onaturligt sätt.

Den som drabbats av depression talar inte så ofta om sin sjukdom. Många tolkar den depressiva läggningen som en del av sin personlighet. Det betyder också att många inte söker hjälp, dels på grund av skuldkänslor

Av Cicci Andersson - 7 april 2010 23:12

Dödsångest

En panikattack kan komma plötsligt. De första gångerna brukar vara värst eftersom den drabbade inte förstår vad som händer. Under attacken kommer en stark dödsångest och många är helt övertygade om att de ska dö. Eftersom många av symtomen är rent fysiska som t ex andnöd, hjärtklappning, svettningar och darrningar är det vanligt att man tolkar attacken som en kroppslig sjukdom och söker fel sorts läkare. Men åkomman är i själva verket psykisk.

Upprepade panikattacker, ofta med inslag av dödsångest är tecken på att man lider av paniksyndrom. Människor som lider av sjukdomen har ett överaktivt alarmsystem som aktiveras utan någon egentlig orsak, med panikattacker som följd. Även stress, svåra kriser och överkonsumtion av alkohol eller koffein kan vara orsaker.

Ett paniksyndrom verkar väldigt begränsande på den drabbades liv. Många undviker instängda platser och går ständigt runt med en förväntansångest för nya attacker.

Av Cicci Andersson - 7 april 2010 22:26

     

Fan att det ska behöva vara så här! Nu kryper ångesten på igen. Snart vet jag att sängen blir nästa steg men redan nu kryper det i hela kroppen, känslan o oron av att behöva gå igenom det som jag fick i natt. Min skalle känns som på bilden, tung, full av virvlade tankar i en enda röra,spänningsvärk. Mitt inre som på bilden i mitten o ännu värrre o sen då min (som skulle vara) räddning på tredje bilden som fan inte funkar längre o bara ger ångest av att svälja det. Den jävla medicinen hjälper inte längre o sömntabletterna läkaren skrivit ut .... ne de klarar jag INTE ta. Inte med den Dödsångest som kryper på om kvällen. Jag vet att det finns många där ute som garanterat känner igen det. De e fan inte lätt när det e som det e. Man vet att det e psykiskt men känslan så värklig o man tror fan man drar dom sista andetagen. Man e helt jävla slut men klarar inte av att koppla av.... hela kroppen e på helspänn. Finns det ingen lösning på ens problem som inte ger en ännu mera ångest, oro o rädsla om natten? Som alla dessa jävla piller .

Av Cicci Andersson - 7 april 2010 19:29

Ändrade lite på min blogg... så den passar mig bättre just nu för tillfället. Mycket tungt e det med vissa grejer men även lite glädje i kärleken. Eller ja inte så lite.... E han o lillan som håller mig över ytan i all skiten. Men men ... det kommer nya dagar o nya krafter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards