qdela

Alla inlägg under mars 2010

Av Cicci Andersson - 10 mars 2010 13:36

Varför göra illa bara för att göra det? E det något det har o ge dig, nöje känsla av att må väl? Göra illa bara för att de det biter? Varför leta sätt att få mina  inre tårar att rinna igen.... att ens säga som du säger.... fattar inte varför. Ge mig en förklaring så jag kan förstå nöjet med att såra mig igen.

Av Cicci Andersson - 10 mars 2010 10:07

Jag, min egen fånge, säger så:
livet är icke våren, klädd i ljusgrön sammet,
eller en smekning, den man sällan får,
livet är icke ett beslut att gå
eller två vita armar, som hålla en kvar.
Livet är den trånga ringen som håller oss fången,
den osynliga kretsen, vi aldrig överträda,
livet är den nära lyckan som går oss förbi,
och tusende steg vi icke förmå oss att göra.
Livet är att förakta sig själv
och ligga orörlig på botten av en brunn
och veta att solen skiner däruppe
och gyllene fåglar flyga genom luften
och de pilsnabba dagarna skjuta förbi.
Livet är att vinka ett kort farväl och gå hem och sova...
Livet är att vara en främling för sig själv
och en ny mask för varje annan som kommer.
Livet är att handskas vårdslöst med sin egen lycka
och att stöta bort det enda ögonblicket,
livet är att tro sig vara svag och icke våga.


  

Av Cicci Andersson - 9 mars 2010 22:56

 

Nu e jag helt slut...tar ett glas vin o snart blir det sängen. Tänkte bara koppla av lite innan . Kvällen blev lyckad. Lillan åt sin tårta själv o va duktig tjej ha ha ha ja  det blev lite kladd men de gör inget. Det va värt allt! Det va fullt hus här o det va trångt , så stort rum men idag så lite plats. Bara brollans rottis tog ju en jäkla plats   . Suttit o skrivit ut massa kort till morsan med .... har ju skaffat en ny multimedia skrivare o va ju tvungen o testa.

En lycket störtskön kväll blev det iallafall ... natti natti o gud va jag ska sova....

Av Cicci Andersson - 9 mars 2010 17:19

  

Snart drar kalaset igång. Städat o hängt upp ballonger o lillans egna tårta e klar... Har bara 2 st kvar som ska göras sen blir det paket o massa gott för vårat lilla hjärta!

  

Av Cicci Andersson - 9 mars 2010 15:30

Nej säger jag

Nej idag

Precis som igår

Och alla dagar innan

Nej



Men vad hjälper det?

Vad är ett nej för dig?

Vad betyder det

att du har hört det förut?


Ett nej kan bli ett ja

Någon gång.

Kanske

Ingenting är säkert i din värld

Varför ska då ett nej vara säkert?



Du lever i nuet

I nuet existerar inte alla gånger

I nuet finns bara denna gång

Nej denna gång. Nej idag



Allt är föränderligt i din värld

När du minst anar

kan det säkra bli osäkert

Ett nej kan bli ett ja

Denna gång. Kanske

Av Cicci Andersson - 9 mars 2010 15:12

Vetskapen om att du lider

Vetskapen om att du lider

suger musten ur mig

 

 

Jag vet att du inte vill missbruka

Jag vet vad drogerna gör med dig

Jag vet vilka hjärnspöken du får

Jag vet att du inte vill vara så

Jag vet att du innerst inne är ledsen och rädd

 

 

Ändå kan du inte låta bli

Ändå dras du tillbaka till drogerna

 

 

Vad är det som drar?

Vad är det som gör att du trotsar rädslan?

Vad är det som gör att du kan lura dig själv så?

 

 

Vad kan jag göra för att hjälpa dig?

Vad mer än det jag redan gjort?

Vad mer finns det?

 

 

Inget mer kan jag göra

Inget mer hjälper än det jag redan gjort

 

 

Vi lider båda idag

Vi är båda fångna

Du i droger och hjärnspöken

Jag i maktlösheten

 

 

Vetskapen om att du lider

suger verkligen musten ur mig

Av Cicci Andersson - 9 mars 2010 13:39

Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen med handduken omsvept runt sig.
-Syrran. Du kan väl ta av dig handduken.
-Nämen Per! Vad är det du säger. Du har väl sett mig naken förut?
-Snälla Snälla Snälla... Efter mycket tjat
- Okey då.
Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa:
-Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått kuk i helgen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards