qdela

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

va e det med tjejer o självsvält

Av Cicci Andersson - 5 maj 2010 00:48

   

Smalhetsen som skördar offer

Risken är stor att kvinnor med svår anorexia nervosa dör i förtid. Men dödsorsaken är inte enbart självsvält. Alkoholmissbruk, självmord eller kroppsliga sjukdomar skördar fler dödsoffer bland unga med anorexi jämfört med andra.

Forskare vid Akademiska sjukhuset och Karolinska institutet ligger bakom studien, som enligt Upsala Nya Tidning är världens hittills största och mest detaljerade kring överdödlighet vid anorexi.

Skrivet av:

Permalänk


Jag måste bara fråga va e detta med tjejer o självsvält??? Alla dessa bloggar... Jag ska äta ditt o datt o tidslag o jag ska träna så o så för o träna exakt. ?????? Alltså hatar man sin egen kropp så mycke så man utsätter den för detta?! Antagligen... Dårligt psykiskt o fysiskt.... tappa massa hår,benskörhet o annat. Ne fy fan. De säger att de e sjuka , jo tack.... de ser man på bilder, ser inte det minsta friskt ut. O så vill man se ut? Banta när man bara e skin o ben? Det e inte det minsta fint.... tvärt om! Sök hjälp det borde vissa gjort för länge ,länge ,länge sen .... Hjälp jag har gått upp ett kg..... döööööhhh..... Borde gå upp minst 20. Alltså skelett blir vi alla en dag tids nog ändå. Gå som enlevande död! Ja jag vet att folk kan ha problem, kan lida av det o det borde de väll göra när de ser sig själva i spegeln, e ju inte friskt om man inte gör det!!!!! Tänk på det om du e en av dem!


 

 

fan så mycke finare!!!!!!!

 
 
Stamp-E

Stamp-E

5 maj 2010 08:54

hehe... alltså krigare i bemärkelsen beroende i en aktiv värld.... :D

http://www.stamp-e.bloggagratis.se

 
linda

linda

5 maj 2010 14:39

jag trodde bilderna va tvärtom för hon var väl stor förut och nu har hon blivit jätte smal:P

btw rösta gärna på mig i veckan´s blogg, står i mitt inlägg:) super snällt!

http://lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

M

5 maj 2010 18:42

Grejen är väl det att de själva inte ser hur smala de är, vi ser vandrande skelett men när de tittar sig i spegeln så ser dom en "tjockis". Så har jag förstått att anorexia fungerar i alla fall. Sedan är ju ätstörningar i alla dess former en stort problem i dagens samhälle, finns knappt någon av oss kvinnor som inte har ett ohälsosamt förhållande till mat. Gillar din blogg föresten.

 
Lianna

Lianna

7 maj 2010 18:51

Okej, så du tror att det är så lätt? Du tror att anorexia skulle vara klassad som en psykisk sjukdom, om det bara handlade om "att gå upp några kilo"? Varför slutade du inte bara med drogen då? Det är väl bara att "sluta". Döööh.
Var det inte så du skrev? Alltså, jag menar, vi kommer alla dö en vacker dag, varför göra det i förtid med alkohol? Jo, jag vet att "folk kan lida av det, ha problem med det" och liknande, men varför slutar du bara inte? Det kan väl inte vara så jävla svårt? Exakt VAD är skillnaden mellan ditt beroende och vårt? Båda är beroenden.

Jomenellerhur. Om du såg vad vi såg när vi tittade oss i spegeln, om du kände den ångest vi kände när vi var tvugna att äta, skulle du inte uttala dig om saker du inte vet någonting om.

http://silentlyscreaming.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci Andersson - 2 juni 2011 22:40

www.qdela.se.... där skriver jag!!

Av Cicci Andersson - 26 juli 2010 00:16

Hej hopp på er!!! Kika in på mig blogg www.qdela.se :) Händer lite mer där kan jag lova er... inge jävla kläder o mode blogg det inte! Jag vet att Alla vill ha fler läsare... här har ni dem! Känner mig som en trasdocka så kika över o släng en k...

Av Cicci Andersson - 21 juli 2010 00:27

 www.qdela.se

Av Cicci Andersson - 20 juli 2010 01:24

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu är ni snälla !!!! Rösta på mina skor jag designat!!! Tack älskar er för att ni gör det puss o kram på er alla ...

Av Cicci Andersson - 16 juli 2010 13:55

Händer en massa i livet!!! Psykiskt helt slut!!! Hinner inte med att tänka skriva eller fungera!!! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards