qdela

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

vakna Sverige

Av Cicci Andersson - 6 mars 2010 11:34


Öppna  ögonen!  

'

Finns något jag ofta undrar över, det gör mig både arg o lessen. Vi Svenskar klagar över för lite pengar, kommunerna snålar.  Finns inga pengar till det o inte det o inte inte inte. Vad jag vet så ger vi svenskar flera miljoner till länder i kris. Hm... jätte bra o jag e glad för deras skull om de hjälper. Men hallå har vi inte glömt något? Hur ser det ut på våra egna gator runt om i sverige? Finns pengar som vi ger bort , som försvinner o vi ser inget av det, tänk om vi kunde lägga lika många miljoner för dom hemlösa runt om i vårat land. Ge dom tak över huvudet om dagar o nätter, mat på bordet o värme. Alla de missbrukare som söker hjälp men inte får den för enligt kommunen finns de inte pengar till det.   Ne det e fel..... Man har bara gett upp om dessa människor, de tillhör inte samhället längre. Va fan e det? Hör på tv debatter ... hur ska vi lösa problemet , hur ska vi göra det. Hur svårt kan det va igentligen? Alla de miljoner vi har till andra saker , ge vårat eget samhälles behövande det. Bygg upp hus o ge dom lägenheter o soc .. betala .... de e deras rättighet. Dom har lika stor rätt som alla andra att ha mat för dagen på bordet.

VAKNA FÖR HELVETE.

 
 
Mad

Mad

7 mars 2010 22:17

Jag tycker samma sak. Sjukt att vi har människor som inte har tak över huvudet men vi kan fan skänka miljoner till folk långt långt borta.

Vi borde väl först och främst ta hand om våra egna?

http://auroranebulosa.bloggplatsen.se

 
sazza

sazza

9 mars 2010 13:22

Kändes som att höra sig själv och skönt att veta att jag inte e ensam om den åsikten! Min mor har efter 20 års missbruk äntligen fått den hjälp hon behöver och kan inte räkna alla nätter jag har spenderat grubblandes ,letandes och full av oro.
Nu börjar oron åter då jag efter 20 år fått kontakt men min far,, han har ingen bostad,, han har ingen hjälp och va gör man som dotter`! Hjälper oroar sig och undrar va fan världen e på väg!

http://sazzainlove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci Andersson - 2 juni 2011 22:40

www.qdela.se.... där skriver jag!!

Av Cicci Andersson - 26 juli 2010 00:16

Hej hopp på er!!! Kika in på mig blogg www.qdela.se :) Händer lite mer där kan jag lova er... inge jävla kläder o mode blogg det inte! Jag vet att Alla vill ha fler läsare... här har ni dem! Känner mig som en trasdocka så kika över o släng en k...

Av Cicci Andersson - 21 juli 2010 00:27

 www.qdela.se

Av Cicci Andersson - 20 juli 2010 01:24

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu är ni snälla !!!! Rösta på mina skor jag designat!!! Tack älskar er för att ni gör det puss o kram på er alla ...

Av Cicci Andersson - 16 juli 2010 13:55

Händer en massa i livet!!! Psykiskt helt slut!!! Hinner inte med att tänka skriva eller fungera!!! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards