qdela

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

man ska aldrig tala för mycke

Av Cicci Andersson - 6 juli 2010 11:52

Detta måste man ha i tankarna!

Kom o tänka på en händelse... jag ska berätta den för er men utan namn på personer.

Ni som läst min blogg vet vilket liv jag haft o vad jag gått igenom.... jag känner med dem som lever i det eller går igenom typ av samma eller liknande saker!


En dag satt jag utanför affären där jag bodde o en liten bit ifrån mig stod 2 vuxna män kring 50-års åldern.. talade o slängde med armarna.. antog att det gick ganska hett till. Ville inte va den som lyssnade trotts att det hördes väl men tillslut så kunde jag inte undgå det. Den ene mannen klagade över en bekant om hur han hela tiden pratar om sin dotter o hur han önskade han kunde hjälpa henne ur hennes problem. Denne man ett par meter ifrån mig klagade o sade högt att - hon får väll för fan skylla sig själv som valde det livet, förvånar mig inte om hon knarkar hon med o sen dra ner sin egen far i skiten. Åhh.. herre gud tänkte jag ... kan man inte tala lägre om andras problem om man nu måste göra det. Om det nu är så illa tvunget! Han gick på ... Stackars hennes pappa ... men ändå vilken idiot han är. Vore det min dotter så skulle jag vända henne ryggen! - Hon sitter där med den där jävla knarkaren o hon verkar trivas med det o blåslagen dagligen men men inte fan väljer hon att lämna honom inte! Hon gillar nog det!

Jag hade hört nog... kastade ciggen , gick fram o frågade om han inte skulle skriva om deras liv i tidningen så alla fick ta del . Han tittade snopet.. inget svar.. jag va taggad o ursinnig på hans känslokalla snack . Frågade om han visste hur det e o leva i det livet. Han svarade - För fan man kan väll lämna skiten om man nu vill det! Jag frågade om han visste va medberoende betydde. Nej!!! Ne men ta dig en titt på vad det är o passa på o läs lite kvinnor i ett våldsamt förhållande , det kanske kan få dig o fatta lite bättre tills nästa gång du ska prata högt om saker du inte känner till. Jag gick... Jag flyttade... Glömde nästan av händelsen men den finns allt med. Flyttade tillbaka igen efter ett par år o en dag på samma ställe mötte jag denne mannen. Han gick med sänkt blick o systemkasse i näven. Han stannade o talade lite .. Frågade alla frågor som folk gör när de hört saker men inte sett en på länge! Hörde att du flyttat.. tillbaka igen? hade du det bra? Vad gör du nu för tiden? Jag frågade det samma o han suckade o skakade på huvudet... Min fru har druckit dagligen i dessa år o  äh fan .. jobbigt är det! Han kunde inte lämna henne .... Han kunde inte göra mer än o finnas där!! Han hade slutat på jobbet för o vara där!!!

Sen kom något jag inte förväntat mig.... Då efter flera år hade han kollat upp det jag sa till honom den gången om medberoende mm o han kände att det va exakt det han är. Han ville söka hjälp o tackade mig för att jag en gång hade gått på honom så hårt som jag då gjorde.. det hade fastnat i skallen! Jag önskade honom lycka till . Hoppas att de tog sig ur det!

Man ska aldrig tala för mycke när man inte vet va det e man ger sig in på o talar om det som det vore världens lättaste. Man vet aldrig när man själv hamnar där

 
 
anniiz

anniiz

8 juli 2010 02:25

var det dig dom pratade om? Vilka var det?

http://anniiz.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

4 augusti 2010 18:39

Det finns ett gammalt talesätt: döm ingen förrän du gått i hans skor.
Livet är inte svart eller vitt, utan snarare fyllt av skiftande grå nyanser. Alla har upp- och nedgångar och man ska passa sig jäkligt noga för att raljera över andras olycka. Blir så arg och ledsen. Men fasen vad starkt av dig att inte bara tänka, utan faktiskt också säga ifrån. Beundransvärt. Jag går ofta istället och kokar inombords. Kram på dig!

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci Andersson - 2 juni 2011 22:40

www.qdela.se.... där skriver jag!!

Av Cicci Andersson - 26 juli 2010 00:16

Hej hopp på er!!! Kika in på mig blogg www.qdela.se :) Händer lite mer där kan jag lova er... inge jävla kläder o mode blogg det inte! Jag vet att Alla vill ha fler läsare... här har ni dem! Känner mig som en trasdocka så kika över o släng en k...

Av Cicci Andersson - 21 juli 2010 00:27

 www.qdela.se

Av Cicci Andersson - 20 juli 2010 01:24

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu är ni snälla !!!! Rösta på mina skor jag designat!!! Tack älskar er för att ni gör det puss o kram på er alla ...

Av Cicci Andersson - 16 juli 2010 13:55

Händer en massa i livet!!! Psykiskt helt slut!!! Hinner inte med att tänka skriva eller fungera!!! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards