qdela

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Cicci Andersson - 16 maj 2010 18:20

Jag kokar än... som jag skrev innan så åkte vi till sjukan AKUT!!! In till Mariestad... det va la oki... dom tog in oss direkt!! Kollade en del sen fick vi remiss till skövde för rönken av lunger mm... Ja då Åkte vi dit då.... Fy fan... vad e akuten till för frågar jag mig. När vi väl fick komma in så fick han ligga på en britts mitt i gången, sen intryckt i ett hörne bakom skynke. Fan det e 2000- talet ELLER? Kokade gjorde jag av ilska , inget mot smärta , inget!!! Sen fick vi ett rum WOW... Rena hotellet .... neeeee.... De tog lite prover SOM DE REDAN GJORT I MARIESTAD O EKG. Till vilken nytta då? Allt va bra men smärtan hallå. Ne där fick vi va i flera timmar o någon läkare såg vi inte till under hela tiden. Då undrar jag ...

Varför fick vi AKUT o va e akuten för? Flera timmars väntan instängda i ett rum utan smärtlindring, utan läkare som kollar en .

Sa flera gånger att han har smärta , smärta som han nästan tuppa av! Skulle ni vilja ligga med det på en sjuka utan hjälp? Ne det trodde jag inte heller, e ju det man sökte för! fICK TJATA FÖR NÅGON SKULLE GÖRA NÅTT. Hur kul e det o se den man älskar ligga där o nästan gå åt av smärter, andas gjorde ont, sitta, stå, allt ta mig fan. Efter timmars väntande knackade det på dörren o in kommer en s.k läkare , en tös på ca 20 år. Hallå vad kan hon hunnit med ? Ja visst e det kul att det finns de som vill jobba med det men man hade tänk ett det skulle komma in en erfaren .... va ju inte huvudvärk eller något i den stilen. Hon kollade , klämde o frågade lite fråger sen skulle hon rådfråga en kolega. Döööhhh.... EN LÄKARE VA DET VI BEHÖVDE.

Så efter yttligare en stunds väntan så sa hon att de ville göra rönken.... då hade vi tröttnat! Ne för helvete , vi vill hem till våran dotter. hon TRODDE det va inflamation i lungsäcken! Trodde... ååååååååh..... Efter alla timmar så får man ett svar att de tror! Gissa kunde vi göra själva, sökte för o veta! Han fick piller utskrivet o sen åkte vi hem.


Fattar inte hur det kan kallas akut när man får taskig hjälp flera timmar efter man e inkommen. Fattar inte att man kommer in akut o de inte ens ger något som lindrar smärta, inte undersöker på direkten. Vem vet hur illa det e när man kommer. Är det bara o kasta in en pasient i ett rum o bara låta ligga där? Nu när jag sitter o skriver kokar jag som helvete. Tänk om det hade varit riktig allvarligt eftersom han bara blev sämre o sämre. Att någon har så ont så han nästan svimmar o inte får hjälp. tappat tron på allt va AKUT o sjukhus e efter den vändan där. Vi vet inte än va det är trotts alla timmar på sjukan. Skulle det bli sämre eller inte gå över med de piller så skulle vi komma tebax igen. Hmm.... då e det dax de sätter in läkare för annars kan vi behandla det lika bra själva här hemma, bättre än de gjorde där!

FÖRBANNAR ALLT VA SJUKA E FÖR TILLFÄLLET

Av Cicci Andersson - 16 maj 2010 10:13

Nu blir det akuten........... helvete!!!! Något är fel, mycke fel! Inväntar syrran o hennes gubbe, de ska ha lillan , Tack musen! Oron sprider sig i kroppen på mig. Nu kan han knappt gå o hostar så det smäller om det. Hoppas det e något "inte så farligt" kan vi kalla det. Tror ni förstår hur jag menar. Behöver elda upp i huset med men det hinns inte , det får de ta över när det kommer. Fan vill bara gråta.... va e detta eller? Hoppas de snabbt kan hitta felet, medicin o inget mer. VILL INTE ATT DET SKA VARA VÄRRE!!! Nu kommer de så jag måste avsluta. Hörs senare.... önska oss lycka till e ni snälla där ute!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards