qdela

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Cicci Andersson - 25 april 2010 22:21

Som alltid som varje dag så lider denna dagen med mot sitt slut. Sitter o e as trött men tror det beror på min medicin  ... fan tycker inte om den i den dos jag fått den nu.. känns som när tjacket va på väg ur kroppen, spänningar o stickande o helt slut.(hatade den känslan som helvete) Jag som alltid haft svårt o somna, lägger jag mig ner efter kl 10 så e jag veck typ. Hur kul e det på en skalafrån 1- 10? Fy helvete..... inte ett skit! Jag som älskar o krypa ner i säng o ligga i gubbens armar o små prata lite om allt o inget. Det kan man bara glömma även den andra biten, e fan för trött för det   haha... Här e man ärlig till 100%. Ja ja va fan det e ju så det e!!! Vi har nyss varit iväg o hämtat brollan i  Töreboda som kom med tåget från Göteborg, han skulle visst aldrig åka dit igen. Han åkte för o hälsa på sin allra bästa vän sen barndoms ben... Tyvärr så har hon knarkat de år de inte haft kontakt (vet inte hur länge men tror det va 4 minst) o hon va sig inte lik längre . Hon va totalt uppslukad i sitt drogande o all hennes energi gick åt det.  Han va så besviken men jag sa det ... det e va droger gör med en! Man blir en annan människa om man brukar det dagligen i några år. Tyvärr o nu fick han se det med egna ögon med. Kan förstå att han har svårt o släppa det men även om man slutar så blir man aldrig sig själv igen. Han får liksom leva med den vetskapen att den han kände o älskade mest , som han delat massor med under livet e borta o kommer aldrig åter.   Ledsen bror !!!!

Ne nu känner jag mig enna yr här om man skulle ta lite kyckling sallad o försöka sig på att mysa lite med kärleken iallafall medans man kan det haha.

Somnar väll så fort jag lägger skallen på kudden. Ler......

Av Cicci Andersson - 25 april 2010 17:57

Den nygifta bruden höll på att förklara för sin väninna hur hon hade börjat lära sin make hur man skulle bete sig i umgängeslivet, när han plötsligt kom in och sade: "Älskling, kom nu så knullar vi!"

Häpet såg väninnan hur mannen bar iväg sin hustru till sovrummet.

En stund senare kom kvinnan tillbaka och förklarade: "Förstår du vad jag menar? För en vecka sen skulle han bara släpat iväg mig utan att säga något!"


En man och en kvinna var ute på söndagsutflykt i bilen. Efter ett tag passerade de en hage, där tjuren höll på för fullt med en ko.
Kvinnan:
- Hur kan tjuren veta att kon vill?
- Jo, svarade mannen, det känner tjuren på lukten.
Lite senare körde de förbi en hage med får, där baggen roade sig med en av tackorna. Kvinnan frågade igen:
- Men hur vet baggen att hon vill?
- Ja det är samma där, sa mannen, det känner han på lukten.
De kör vidare under tystnad. En stund senare tittar kvinnan på mannen och säger:
- Du är täppt i näsan idag va?


Gustav och Greta hade varit gift i 50 år och Gustav hade en liten fråga till sin fru.
- Har du någonsin varit otrogen mot mig Greta?
- Nu när vi varit gifta i 50 år kan jag faktiskt erkänna att jag varit
otrogen tre gånger."
- Tre gånger??? När var detta?
- Ja första gången var för 35 år sedan och du skulle precis till att
starta din firma och ingen bank ville ge dig något lån. Kommer du ihåg
att helt plötsligt ringde en bank och erbjöd dig att få låna pengar?
- Ok Greta. Då var du otrogen för min skull och det är ju inte så
farligt. När var andra gången då?
- Kommer du ihåg när du för 10 år sedan fick en hjärtattack och ingen
doktor ville operera dig i risk för att bli stämd efteråt? Helt
plötsligt ville Överläkare Falkensvall göra det."
- Men det är ju heller inte så farligt. Då gjorde du ju det för att
rädda mitt liv, men den tredje gången då?
- Kommer du ihåg för 2 år sedan när du ville bli ordförande i
golfklubben och du saknade 17 röster..?


En liten ekorre var lite pilsker en dag, men det fanns ju ingen annan
ekorre i närheten.
Han mötte en hare och frågade:
- Kåt eller?
Haren svarade:
- Är du knäpp eller? Jag är ju en hare, det går ju inte.
Ekorren gick vidare. Mötte ett rådjur. Och frågade:
- Kåt eller?
Rådjuret svarade:
- Går ju inte fattar du väl jag är ju ett rådjur.
Ekorren började bli lite nedslagen. Men då mötte han en björn och frågade:
- Kåt eller?
Björnen blev lite konfunderad, han var ju lite sugen men egentligen inte
på en ekorre, men han såg ju att ekorren var hemskt sugen så han sa kör
till då. Det skulle väl snart vara avklarat.
Men just som ekorren skulle till att köra in den så råkade björnen
trampa på en humla som stack honom naturligtvis. Och björnen skrek högt.
- Aooooo!!!
Då kikade ekorren fram lite försynt och sa:
- Första gången eller..?

Av Cicci Andersson - 25 april 2010 17:55

Två fattiga killar var inbjudna av en rik kille att bada i hans simbassäng. När de höll på att byta om till badbyxor vände sig den ene till den andre och sade: "Lade du märke till hur små penisar dom rika killarna har?"

"Ja," sade den andre, "men det beror nog på att dom har leksaker att leka med."

Av Cicci Andersson - 25 april 2010 17:51

Mannen ringde sin husläkare och lät direkt hysterisk: "Min femåriga son svalde just ett kondom!"

"Var inte orolig, jag kommer snart och tittar till honom."

Just som husläkaren skulle ge sig iväg på hembesöket ringde mannen på nytt: "Doktorn, nu behöver ni inte komma över. Jag har hittat en annan kådis!"




Av Cicci Andersson - 25 april 2010 16:49

Åhhhh.... jävlar va man har städat, öppnade alla fönster på vid gavel o balkongen med. Blev lite kallt inne men höll mig varm med att röja! Städat hela lägenheten ... gött!  Våra små söta katter drog över till grannen på besök med det gjorde inget som tur e . Nu har vi hemma Selma igen o oj oj oj vad glad hon blev när vi mötte henne ute. Söta lilla livet! Älskar de små djuren men nu har vi råkat på problem, gubben tål inte katterna längre!  Ingen här omkring vill ha katter heller. Vill ge dem ett bra hem, inte avliva dem! Vet inte vart jag ska vända mig.


Nu har man käkat middag o bara softar här med lilla datan i knät. (middag o middag, kyckling sallad!) Fundera på vad man skulle hitta på här näst. Ställa ner sängborden kanske som ligger i sängen o ta in sängklädera som hänger ute o bädda. De stora växterna står med ute. Fast sen e jag utan ideer!  Tuppjuck...

Göra rent akvariet? Det behövs nog nu men sen får jag väll gå o våldgästa någon stackars jävel haha. Fan va grov i käften man börjar bli ...

Ne skriver la mera senare.

Av Cicci Andersson - 25 april 2010 08:37

God morgon!!!!

Här sitter man o på tv.n e det myror i brallan, undrar vem som tittar mest av mig o lilan. Hon leker i lådorna i bokhyllan istället.  haha...

Härligt!!


I natt hade jag svårt o sova..   Funderar över en grej som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Det e nämligen så att jag vet något (nästan 100%) säker att det e så. Jag antar att ni förstått att man umgåtts med kriminellt folk o i det umgänget finns det en som skryter hur han lurat polisen ... hur han mördat en tjej som polisen inte har hittat på flera år. Han satt häktad i början av utredningen men hade skaffat sig falskt alibi... han blev släppt! han stack till norge flera år men nu e han tillbaka igen o berättar  om det bland mina gamla vänner (där finns ingen som något säger). Så e det som han säger så vet jag vart hon ligger (ungefär). Faan jag vet inte vad jag ska göra för man har ju sina prinsiper sen man själv va en av dem, de kriminella . Man sätter inte dit folk men jag mår skit.... Tänk om jag vet sanningen o inget säger. Vill inte säga nått så att jag utsätter familjen för något för att jag gjorde det jag anser vara rätt. Man e inte mer än människa o känner med hennes familj som levt i ovisshet under flera år. Ska jag våga vända mig till polisen???????

Snälla någon säg vad ni tycker!!!

Jag känner det som självklart att säga det jag hört men risken e att man utsätter familjen för saker jag inte vill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards