qdela

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 22:03

 

Jag är tom på ord som kan beskriva saknaden. Kan inte hur jag än försöker! Kan varken se eller höra dig, känslan o vetskapen att du glider ifrån mig. Jag vill så gärna dela dina dagar, ditt liv. Kunna höra dig skratta, se dig le, trösta dig om du gråter. Att vara en del! Mitt inre känns så tomt... du fattas mig. En del av mig kan aldrig sluta sörja även om alla ser mig le. Sorgen bevarar jag i det gömda, plockar bara fram den när ingen ser. Då kommer tårarna , mitt hjärta ropar. Snälla någon låt mig få vara mamma till min son igen!

Leon.... tro inte annat ... mamma Älskar dig!

wow

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 20:16

måste ju bara säga Wow... idag har ni än så länge varit 27 läsare på min lilla blogg    snacka om att man blir glad o se det! Inte bara jag som läser andras utan de finns de som även läser min. Tack va glad jag blir. kram

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 16:11

att maten e kycklingkebab i gädde o ris o sallad... o malin... ha ha.... jag lovar att det va godare än det der ut   

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 14:26

Till mina vänner, till de som lämnade livet för ro i stjälen o en bättre plats, jag hoppas ni fann den. Ni e många , jag kan inte ens räkna er på en hand. Vi träffas i mina drömmar , minnen o tankar. En av erbrann   , en fann snaran   o någon knivens tand   , pumpens andar.   Jag älskar er o glad e jag för att jag er fann o den tiden vi fick, allt vi hann.

 

Ni e saknade!!

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 14:12

Tårar är rena och våta, tårar är nåt som man inte kan förlåta.

Men tårar kan också bota smärta, även de tårar som bor i ditt hjärta.

 

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 14:09

Killar är som........

-Toaletter, antingen upptagna eller fulla med skit.

-Golfbollar, går från hål till hål.

-Luft, man klarar sig inte utan dem.

-Vulkaner, sprutar när de blir heta.

-Blandfärs, hälften nöt, hälften svin.

-Ballonger, uppblåsta eller urblåsta.

-Körsbär, omogna eller alldeles för gamla.

-Parkeringsplatser, de bästa är alltid upptagna.

-Svin, tjejer är djurvänner

-En alvedon, man tar en och går och lägger sig.

-Cigaretter, först tänder man dom, sedan suger man dom, och sen tar man en ny.

-Datorer, felprogrammerade.

-Bin, de sticker hela tiden.

-Tuggummin, smaken försvinner.

-Rosor, lika taggiga och jävliga.

-Torg, har stånd i alla väder.

-Bakelser, först kladdar de ner en och sen blir man tjock.

-Bussar, missar man en kommer alltid en annan.

-Löv, torra och blåsta

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 14:04


Systerskap
- av Siv Andersson

Ett systerskap är vänskap
på en djupare nivå.
Ibland finns det ett släktband
– annars har man mötts ändå.

Relationen till en syster
är nära och unik.
Hon känner dig så väl
och hon kan din historik.

Med en syster är det lätt
att vara uppriktig och sann.
Man kan tala som man tänker
och man förstår varann.

Det känns alltid bra att ses
– så man vill gärna träffas mer…
För det finns så mycket gott
som systerskapet ger.

Av Cicci Andersson - 1 april 2010 13:23

 

Ja idag har man varit på utredning igen (psyk).. Fan va jobbigt det e med dessa frågor om allt man gått igenom. All sorg kommer upp igen. All smärta man bär inom sig kommer upp till ytan o fan.... jag har inte lärt mig handskas med det än. Kan ju liksom inte göra som förut, Supa skallen av mig, att bara dränka det. Pratade en del idag om tex mina vänner som tagit sitt liv framför mig. Något jag aldrig bearbetat utan bara stängt inne o förträngt. De e tungt att bära på minnet av det o de såren kommer alltid att blöda.   Saknar dom som fan o kan inte fatta det än, de är döda. Försöker förtränga , allt för att behålla dom i livet (inom mig) men det funkar inte i längden, de har jag märkt. Har nu varit där 2 gånger o de vill att en läkare ska sjukskriva mig för att ge mig tid att bli som de sa HEL IGEN. Går det ens att bli det efter allt man varit med om i livet? Vill jag bli det.... då försvinner ju det som e jag. (förstå det rätt) Ja det jobbiga har bara börjat , de skrapar på ytan än så länge... går inte in på det allt för djupt men för mig ... det räcker!!! (en rök pause)......

Så där... lite nervlugnande. Den som jag hittills pratat med e chockad över de jag än så länge berättat där. Det sägs att man e stark men frågan e om man e det.Man e inte så stark för att man fortfarande försöker orka med livet o överlevt de ... man e stark när man erkänner att det e som det e o söker hjälp för det. Stark e den som kan säga att man har sina svagheter!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards