qdela

Alla inlägg under mars 2010

Av Cicci Andersson - 24 mars 2010 14:07

Depression

När man är deprimerad känns det mesta tungt, mörkt och ganska meningslöst. Man drabbas av ihållande känslor av nedstämdhet och har svårt att känna lust att aktivera sig med sådana saker som man vanligtvis ägnar sig åt. Många upplever att de är helt tömda på energi och att de känner en väldigt trötthet under större delen av dygnet.

Ju mindre man gör och ju mer man drar sig undan från omvärlden, desto mer skuldkänslor brukar man också få, över allt man inte får gjort. Det är också vanligt med koncentrationssvårigheter och en känsla av att inte kunna fatta beslut eller tänka klart.

Depression kallas ibland ”själens förkylning” eftersom det är ett så vanligt problem. Mellan 5 och 10 % av alla svenskar är deprimerade, och risken att drabbas någon gång under sin livstid brukar anges som 25 % för män och 50 % för kvinnor.


Av Cicci Andersson - 24 mars 2010 13:57

Kär är jag i dig


Att bevisa hur jag känner verkar vara omöjligt,


Att beskriva känslorna med ord tycks göra det löjligt.


En kärlek som min för dig, är unik,


Med ditt leende gjorde du mig rik.


 


När du skrattar vill jag bara kyssa dig,


Mina läppar mot dina, och dina armar runt mig.


Du är mina drömmar, du är mina tankar,


Det är endast för dig som mitt hjärta bankar.


Älskar dig gubben

Av Cicci Andersson - 24 mars 2010 13:23

Att tänka på dig
Som att sväva i det blå

Ditt underbara yttre
DU är fin som få

Ditt vilda liv
Som en vargflock i natten

Som att gå på is
Över djupt grumligt vatten

Du vet du tar dig över
Än det tar tid, känns som ditt hjärta förblöder


Men du är inte ensam, jag går vid din sida
Och då det känns som isen brister lovar jag att jag alltid kommer finnas hos dig

Av Cicci Andersson - 24 mars 2010 13:05

Ja va ska man säga när någon kommer o kräver saker av en flera år efter för en resa till stockholm o hem??? För bensin .... 4000... tror folk att man inte kan räkna eller? Måste vara i väldigt stort behov av pengar! Hotar med att dra in ens gubbe som man inte ens då hade... Vuxet! Kunde ha fixat de om man bara va lite trevligare .....


Ne har varken ork eller tid o lust o lägga ner energi på sånna människor. Har man inget liv eller vad handlar det om när man beter sig värre än en trottsig unge????

Av Cicci Andersson - 24 mars 2010 08:26

   

God morgon.... Nu har man varit vaken en timma ... Varit ute med Selma o Gizze medans mina älsklingar låg o mös i sängen.

Av Cicci Andersson - 23 mars 2010 23:27

 

Av Cicci Andersson - 23 mars 2010 22:59

fan va lessen man blir.... tänkte aldrig ge mig men nu gör jag det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Ovido - Quiz & Flashcards