qdela

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Cicci Andersson - 6 mars 2010 11:34


Öppna  ögonen!  

'

Finns något jag ofta undrar över, det gör mig både arg o lessen. Vi Svenskar klagar över för lite pengar, kommunerna snålar.  Finns inga pengar till det o inte det o inte inte inte. Vad jag vet så ger vi svenskar flera miljoner till länder i kris. Hm... jätte bra o jag e glad för deras skull om de hjälper. Men hallå har vi inte glömt något? Hur ser det ut på våra egna gator runt om i sverige? Finns pengar som vi ger bort , som försvinner o vi ser inget av det, tänk om vi kunde lägga lika många miljoner för dom hemlösa runt om i vårat land. Ge dom tak över huvudet om dagar o nätter, mat på bordet o värme. Alla de missbrukare som söker hjälp men inte får den för enligt kommunen finns de inte pengar till det.   Ne det e fel..... Man har bara gett upp om dessa människor, de tillhör inte samhället längre. Va fan e det? Hör på tv debatter ... hur ska vi lösa problemet , hur ska vi göra det. Hur svårt kan det va igentligen? Alla de miljoner vi har till andra saker , ge vårat eget samhälles behövande det. Bygg upp hus o ge dom lägenheter o soc .. betala .... de e deras rättighet. Dom har lika stor rätt som alla andra att ha mat för dagen på bordet.

VAKNA FÖR HELVETE.

Av Cicci Andersson - 6 mars 2010 10:37

 

Japp då va det dax, jag ger mig inte ......

Idag har jag bestämt mig att sluta röka , förra gången gick bra men höll tyvärr bara i 4 mån. Dum som jag va så tyckte jag att jag kunde röka lite. Sitter o tuggar godis, städar o skriver o allt samtidigt. ha ha ... Gubben står o rökar vid balkongen o jag tycker röken luktar helvete. De e fan knäppt att så bra som man kände att man mådde på de 4 mån va stor skillnad . Att lite rök gör sån skillnad! Står gärna ut med allt som händer med kroppen igen för att inte röka , Vill känna skillnaden igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

glitter

FRÅGA PÅ, FRÅGA MIG

Omröstning

va e det viktigaste för dig?
 familjen
 vänner
 du själv
 Killen
 Tjejen
 fånga dagen

Senaste inläggen

lämna gärna ett avtryck här

Marknadsför din blogg

Länkar

clock

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

..


Skapa flashcards